Як не провалити співбесіду?

Щоб уберегтися від найпоширеніших помилок при проходженні співбесіди, ми пропонуємо скористатися порадами сайту Hotjobs.Yahoo! 

1. Рукостискання і інші способи зіпсувати перше враження

Проблема: Як відомо, перше враження можна зробити тільки один раз. Якщо ви зустрічаєтеся з інтерв'юером вперше, то потрібно уникати трьох помилок: залишитися сидіти, коли він або вона входить в кімнату, не потиснути руку і не дивитися в очі. Все це неввічливо, а якщо ви нечемні з інтерв'юерами, то вони можуть припустити, що ви будете настільки ж нечемні з майбутніми клієнтами (докладніше про те, як розмовляти з співробітниками відділу кадрів - у дод. Матеріалі).

Вирішення: Візьміть за правило: при першій зустрічі з ким би то не було потрібно встати, потиснути руку і привітно поглянути в очі. Коли це стане звичкою, ви будете не замислюючись чинити правильно.

2. Неправильна поза

Проблема: Неправильна поза може створити враження, що ви ліниві або грубі. Якщо ви сидите, відкинувшись на спинку стільця або крісла, то співбесідник може вирішити, що ви занадто самовпевнені або вам нудно. Нахил вперед може створити враження нервозності, а часта зміна пози показує, що вам ніяково (що, в свою чергу, викликає у інтерв'юера таке ж почуття).

Вирішення: Розслабтеся і сядьте прямо, спираючись на спинку стільця. Ноги повинні твердо стояти на підлозі, так щоб вага тіла припадав на хребет. Не варто сидіти, немов ви аршин проковтнули, - це теж може створити враження, що ви відчуваєте себе ніяково. Потренуйтеся будинку і подивіться, як довго ви можете утримувати зручне положення, не змінюючи його.

3. Надлишок довгих пауз

Проблема: Думати, відповідаючи на запитання, корисно. Однак якщо вам потрібно більше 10 секунд щоб почати говорити, - це занадто. Довгий обдумування питання може викликати підозру, що ви тугодум або не здатні справлятися зі стресом. Вам же потрібно показати, що ви можете впоратися з важкою ситуацією.

Вирішення: Навіть якщо ви не сформулювали чіткої відповіді в думці, почніть з того, що знаєте, і розвійте цю думку. Говоріть, та ідеї прийдуть. Тільки треба бути обережним і утриматися від думок вголос. Не поспішайте - нехай у вас буде пара секунд між пропозиціями, щоб подумати.

4. Перебивати інтерв'юера

Проблема: Одна справа - демонструвати завзяття і ентузіазм, але якщо ви перебиваєте співрозмовника, не давши йому можливості поставити запитання, вас можуть порахувати як грубим, так і не здатним слухати. До того ж, і відповісти ви можете не на реальний питання, а на той, що придумали самі.

Вирішення: Уважно вислухайте кожне питання. Не поспішайте з відповіддю. Завжди чекайте, поки співрозмовник закінчить формулювати питання, а потім секунд п'ять подумайте, перед тим як відповідати. Це дозволить вам зрозуміти питання і дасть час на продуманий відповідь.

5. Позіхати чи спати на ходу

Проблема: Неважливо, що ви півночі готувалися до співбесіди. Якщо ви будете позіхати, то значить ви не належите до розмови серйозно. Позіхання говорить багато про що: наприклад, що ви завсідник вечірок, який постійно недосипає; що ви не вмієте планувати власний час, або, нарешті, що сам процес співбесіди викликає у вас нудьгу.

Вирішення: Перше і головне - виспіться перед співбесідою. Випийте кави, але не перестарайтеся. Зробіть кілька йогівських вправ, потягніться. Пройдіться швидким кроком. Зробіть все можливе, щоб підбадьоритися - так ви не тільки прокинетеся, але і будете швидше відповідати на запитання.

6. Ходити навколо

Проблема: Ви можете бути неперевершеним майстром ліричних відступів, але в даному випадку абсолютно неважливо, скільки гучних слів ви використовуєте. Інтерв'юер зможе розпізнати відсутність конкретики за гучними словами. Якщо ви "розтікається мислію по древу", то йому буде незручно або нудно. До того ж це покаже нездатність взаємодіяти з клієнтами.

Вирішення: Переконайтеся, що зрозуміли суть справи. Після кожного запитання п'ять секунд подумайте, чого ви будете дотримуватися у відповіді. Якщо ви не впевнені, що можете вдало відповісти на запитання, краще дати будь-який чітку відповідь, ніж виглядати людиною, яка не знає, про що говорить.

7. Мимрити або бурмотіти собі під ніс

Проблема: Співбесіда - не місце для сором'язливості. Якщо ви будете бурмотіти собі під ніс і запинатися, то будете виглядати переляканим, нервує або нудьгуючим. До того ж, інтерв'юєр побачить, що ви не впевнені в собі або не вмієте взяти себе в руки.

Вирішення: Говоріть неквапливо й розмірено. Дихайте точно так само. Уявіть, що інтерв'юер уважно прислухається до кожного вашого слова.

Однак при цьому намагайтеся говорити, а не вести мовлення.

8. Залишити включеним мобільний

Проблема: Ця проблема схожа на перебивання. Те, що ви не подбали про відключення мобільного також означає, що співбесіда ви всерйоз не сприймаєте, що є безліч речей, більш важливих, ніж ця робота. Вас не турбує, що ви завдаєте занепокоєння іншим людям. Причому, пам'ятайте, що вібродзвінок тут не допоможе - по більшій частині він теж чути. Уявіть розгубленість інтерв'юера, який намагається зрозуміти, де це дзижчить (приклад - у доп.матеріали).

Вирішення: Завжди відключайте телефон на час співбесіди, в усякому разі, якщо ваша дружина не зібралася у цей день народжувати. Якщо ж у вас є причини залишити телефон увімкненим, повідомте про них. Але причини повинні бути дійсно вагомими.

9. Відсутність візуального контакту

Проблема: Прямий погляд означає певну повагу. Він показує, що ви перебуваєте на одному рівні. Якщо ви не можете прямо глянути в очі інтерв'юеру, значить ви відчуваєте незручність, або того гірше - створюєте враження нещирості.

Вирішення: Не треба дивитися прямо в очі протягом всієї співбесіди, це дратує. Скористайтеся перевіреним способом: дивіться на співрозмовника, коли він говорить, щоб показати, що ви уважно слухаєте. А також - підкреслюйте поглядом ключові місця у ваших відповідях.

10. Гіперенергічность

Проблема: Показати, що вас надихає нова робота, зовсім непогано. Погано - зайве хвилювання. Якщо ви смикаєте ногою, барабанити пальцями або постійно крутитеся, то це відволікає, показує, що ви нездатні сидіти спокійно, а це непрофесійно. Якщо ви не можете висидіти півгодинне співбесіду, як ви зможете пережити двогодинну ділову зустріч, не кажучи вже про восьмигодинний робочий день.

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад