Чотири навички, якими повинен володіти кожен претендент
Бути фахівцем сьогодні мало. Крім "вузьких" знань важлива загальна база навичок, без яких зараз не обійтися ні в одному сучасному офісі. За оцінками експертів, тенденція ця в найближчому майбутньому буде тільки прогресувати. Що ж потрібно вміти кожному, претендує на звання професіонала і зацікавленому в хорошій роботі?
Шановний комп'ютер
За кілька останніх років це диво техніки проникло навіть у ті робочі приміщення, де воно начебто абсолютно ні до чого. Спектр використання комп'ютерів широкий - від використання в якості рахункової або друкарської машинки до створення справжніх шедеврів. Якщо посада не вимагає застосування спеціального програмного забезпечення, будь-який сучасний працівник повинен вміти вмикати комп'ютер, користуватися поштовою програмою, створювати і зберігати документи в Word, і, бажано, в Excel. Зрозуміло, все, чим ви володієте понад те - плюс.
Шукати знайомі букви на клавіатурі дозволено хіба що літнім працівникам, іншим треба мати робочу швидкість набору. У цьому немає нічого складного, потрібно лише трохи тренування.
Андрій Іванович, інженер у віці "за 50", який ніколи не стикався з комп'ютером, влаштовуючись на нову роботу, на запитання, чи володіє він ПК, відповів ствердно. У результаті, протягом вихідних він вивчав на комп'ютері дочки Word і набирав під її диктовку тексти. У понеділок на співбесіді червоніти йому не довелося.
Робочий будинок
Ви ж вмієте управлятися з усім, що є у вашому будинку, чи не так? Те ж треба вміти і в офісі - відправляти факси, робити ксерокопії, заправляти в принтер папір, користуватися чайниками, телефонними станціями та іншими пристосуваннями. Цілком можливо, вам не доведеться цим користуватися самостійно, але вміти треба. Також обов'язково володіти діловодством у мінімальному обсязі: потрібно знати, як оформити документ або діловий лист.
Начальниця невеликої фірми, дивлячись, як Марина, її новий співробітник, складає лист іноземним партнерам, обурилася: "Ви ж кажете, що працювали в інофірмі! Хіба ви не знаєте, що обидві шапки" від кого "і" кому "пишуться зліва?" Адже уникнути неприємної ситуації було дуже просто - інформацію про діловодство можна знайти як в інтернеті, так і в спеціалізованих виданнях.
Приємне спілкування
Уміння спілкуватися з людьми - абсолютна норма, причому, це стосується робочих контактів як з колегами, так і з партнерами, і, звичайно, з клієнтами. Тут, щоправда, є нюанс: навряд чи хтось визнає, що не вміє розмовляти з людьми - як же, всі спілкуємося постійно. Але культура корпоративного спілкування має на увазі витримку, такт, ввічливість, правильну мову, грамотність, до того ж не завадить посмішка. Працівник, виживає на ринку праці, не грубіянить, не лінується відповідати на питання і пояснювати, не виявляє роздратування і неприязні, не ділить клієнтів і партнерів на перспективних і даремно відволікаючих. Відсутність цих здібностей може бути і не відмічено при наймі на роботу, але час неодмінно виявить проблеми у спілкуванні, якщо вони є, і тоді нескладно попасти в список "на виліт".
Валентина прийняли в компанію на посаду менеджера з продажу. Досвід роботи у неї був, солідна клієнтська база теж. Але цінного, здавалося б, співробітника, до якого не було претензій по роботі звільнили тільки тому, що вона кілька разів вона дозволила собі різко і непривітно поговорити з колегами.
Язик до добра доведе
Іноземна мова далеко не скрізь потрібен, але все частіше потрібно роботодавцем - про всяк випадок, на майбутнє, стане в нагоді. Чинити опір не варто: адже і, правда, рано чи пізно стане в нагоді. Куди правильніше довести знання мови до профпридатність стану. Чому виходячи зі школи, ви знаєте, де знаходиться Африка, і не можете написати простого листа на іноземній мові? І те, й інше - ознака освіти, причому елементарного. Так що, роботодавець, що вимагає мова там, де його начебто не треба, має повне право просто бачити у себе освіченого співробітника.
Говорячи про "мову", в першу чергу мається на увазі англійська. Так уже склалося, що він став засобом ділового спілкування. Навіть якщо ви вчили в школі німецьку, французьку або іспанську, не полінуйтеся освоїти базовий рівень англійської: не лякайтеся, він не вважається складною мовою. Інакше хіба говорило б на ньому з легкістю стільки людей у всьому світі!
Ну, і не забувайте, що володіння іноземною - це ще і можливість робити кар'єру дещо активніше: фахівці з гарним знанням мови значно розширюють вибір місця роботи за рахунок іноземних роботодавців, яких стає все більше.
Всі перераховані вище навички не потрібно видавати за досягнення - це норма, така ж, як уміння розмовляти або читати. Саме тому іноді про них навіть не питають як про само собою разумеющеемся. Так що заповніть свої прогалини, якщо вони є, і закрийте це питання, зосередившись на головному - спеціалізації.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6325
5229
234
8
241
9
421
91
235
7
Робота в Володарськ-Волинському
247
7
241
7
402
80
268
20
227
5
230
6
268
31
226
5
342
58
246
17
230
6
236
5
248
11
231
10
226
5
225
5
240
5
232
0
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Житомирі складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26500 грн.
Jobs.zt.ua
- 8320 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...