Десять якостей ідеального шефа
Якщо у вас є відмінні менеджери та командні лідери, ви не тільки отримаєте максимальну віддачу від своїх працівників, а й сформуєте міцну команду професіоналів, які будуть пишатися тим, що працюють у вашій компанії.
Ось уже більше десяти років компанія Google проводить дослідження під кодовою назвою Project Oxygen (Проєкт «Кисень»). Його мета – з'ясувати, що робить керівника фірми практично ідеальним, тобто здатним грамотно підбирати та навчати своїх менеджерів.
Дослідження окупилося, так як за останні роки Google спостерігав помітне поліпшення плинності кадрів, задоволеності своєю роботою і, як наслідок, підвищення продуктивності праці.
Один з головних висновків дослідників: технічні навички означають набагато менше, ніж прийнято вважати; для шефа важливіший «емоційний інтелект», іншими словами, здатність розуміти та контролювати емоції – як свої власні, так і своїх підлеглих.
1. Відмінний тренер
Замість того, щоб намагатися вирішувати кожну проблему самому одразу ж по її виникненню, найкращі менеджери використовують проблеми в якості навчальних моментів. Таким чином вони спрямовують свої команди на пошук колективного рішення, за необхідності ділячись невідомим членам команди інформацією. У підсумку це зміцнює командний дух і дозволяє всім членам колективу набувати цінного досвіду.
2. Зміцнює команду і не допускає «мікроменеджменту»
Жоден із співробітників ніколи не скаже: «Я люблю, щоб мене контролювали в дрібницях». А якщо скаже, то повинен негайно покинути команду.
Хороші менеджери дають своїм співробітникам свободу, до якої ті прагнуть: досліджувати свої ідеї, йти на ризик і робити помилки. Вони також надають фізичні інструменти, необхідні людям, організовують гнучкий розклад і всіляко прагнуть сформувати максимально комфортне робоче середовище.
3. Створює інклюзивну командну атмосферу
Дослідники Google з'ясували, що найголовнішим ключем до успіху команди є створення «психологічно безпечного» середовища, в якій всі члени команди відчувають себе товаришами. Вони впевнені, що ніхто в команді не буде обурюватися допущеними ними помилками або пропозиціями нових ідей.
Іншими словами, хороші команди працюють на довірі – і хороші менеджери допомагають цю довіру побудувати.
4. Орієнтований на результат
Кращі менеджери – не зоряні гравці, вони у всьому допомагають товаришам по команді професійно зростати. Вони подають приклад і не цураються засукати рукави й практично допомогти вирішити ту чи іншу проблему. Такий підхід значно мотивує їхню команду.
5. Є хорошим комунікатором
Кращі менеджери – відмінні слухачі. Це допомагає їм краще розуміти свої команди і проявляти відповідне співпереживання.
Крім того, грамотні керівники розуміють, що знання – це сила. Ось чому вони прозорі й готові ділитися інформацією зі своїми командами, щоб їх люди знали «що», «як», «чому» і «для чого».
6. Підтримує розвиток кар'єри
Хороші менеджери підтримують і зміцнюють зворотний зв'язок з кожним співробітником: заохочують їх при кожному успіху або критикують за ті чи інші помилки, але при цьому формулюють свої висловлювання так, щоб це було тактовно й конструктивно.
Вони також інвестують в своїх людей, допомагаючи їм досягти своїх особистих кар'єрних цілей, але при цьому чітко розуміючи, як це буде сприйнято іншими членами команди. Щоб уникнути заздрості або неприязні, менеджер повинен вміти показати команді, що заохочений ним співробітник дійсно гідний премії або підвищення.
7. Має чітке бачення стратегії
Грамотні керівники завжди точно знають точку перебування команди, напрямок подальшої роботи й кінцеву мету, а також способи її досягнення. Вони також стежать за тим, щоб кожен член команди розумів свою індивідуальну роль у виконанні цієї стратегії.
8. Володіє ключовими навичками
Хороші менеджери не тільки розуміють сенс всіх операцій, вироблених командою, але здатні завжди прийти на допомогу порадою або особистим прикладом. Таким чином вони дають зрозуміти своїм людям, що спільно вони завжди вирішать будь-які завдання і дадуть відповідь на будь-які виклики, що виникли.
Якщо менеджер буде переведений в новий відділ, йому потрібен час, щоб дізнатися, як все робиться, і працювати над створенням довіри. До цього жоден грамотний керівник не почне роздавати поради і, тим більше, робити радикальні зміни.
9. Ефективно співпрацює
Погані менеджери розглядають свою команду як бункер, працюючи проти або навіть саботуючи інші команди в тій же компанії. На відміну від цього, хороші менеджери бачать загальну картину. Вони працюють на благо компанії в цілому й заохочують свої команди робити те ж саме.
10. Приймає остаточне рішення
Хороші менеджери не імпульсивні, але рішучі. Ознайомившись з фактами та взявши до уваги думки співробітників і перспективи, вони просуваються вперед – навіть якщо це вимагає прийняття рішення, яке не всі схвалять. При цьому вони зобов'язуються виконувати ці рішення і здатні вселити ту ж впевненість всій команді.
Звідси випливає головний висновок для шефа: якщо ваша компанія може навчати й просувати менеджерів, які відповідають цим 10 критеріям, то ви досягнете високої віддачі, а головне – довіри всіх співробітників. Вони підуть за вами, але не тому, що це необхідно вам, а тому що вони самі цього хочуть.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6325
5229
234
8
241
9
421
91
235
7
Робота в Володарськ-Волинському
247
7
241
7
402
80
268
20
227
5
230
6
268
31
226
5
342
58
246
17
230
6
236
5
248
11
231
10
226
5
225
5
240
5
232
0
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Житомирі складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26500 грн.
Jobs.zt.ua
- 8320 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...