Як підвищити лояльність співробітників: 4 ідеї (крім корпоративу)
Чи можна вважати корпоративні заходи універсальним інструментом для управління лояльністю, комунікаціями, змінами в компанії? Ні. Чому і які альтернативні варіанти ефективні? Ідеями ділиться консультант з побудови HR-систем і директор київського офісу юридичної компанії ILF Катерина Заславська.
Про потреби
Ми знаємо, що людині потрібно жити, їсти, пити й розмножуватися. Всі ці потреби можна закрити «високою зарплатою» і перейти на рівень більш витончених людських бажань, з яким так просто не впоратися. Згідно з модною і вельми складною теорією самодетермінації від американських психологів, після того як людина задовольнила свій заклик плоті, накочується нова потреба, вже психологічна. Вона буває трьох типів:
- потреба в компетентності – прагнення до результату і відчуття власної ефективності («Хочу кар'єру і розвиток!»)
- потреба в автономії – прагнення вибирати та мати вибір («Хочу цікаву роботу!»)
- потреба у взаємозв'язку з іншими людьми – прагнення вибудовувати відносини з оточуючими («Хочу корпоратив? Ні. Хочу згуртовану команду та хорошого керівника!»)
Цікаво, що головним фокусом для роботи HR-а, менеджера або керівника є саме потреба, а не інструмент. Ми можемо роками вибудовувати та перебудовувати KPI, грейди та бенди, але по суті це тільки шляхи задоволення потреби в автономії і компетентності. І якщо вони роками не дають очікуваний ефект, може, прийшов час їх замінити або урізноманітнити? Наприклад, за допомогою таких альтернативних інструментів.
1. Творчий день поза офісом
Поки Європа тестує 4-денний робочий тиждень, багато українських компаній продовжують працювати кожен день з 9 до 18 год. І щоб з системою контролю, картками, камерами та іншими атрибутами.
Для бізнесу важливо мати систему моніторингу результатів, але не обов'язково використовувати тюремні підходи. Новий час диктує нові правила суспільного договору між співробітником і роботодавцем. Народилися вони в середовищі айтішників і креативників, в основі цього договору – довіра, свобода та віддалена робота. Дозволити собі таке може не кожен бізнес, і не з будь-якою посадою це спрацює, але можливий компроміс. Наприклад, «щасливе середовище». Коли людина, залишаючись на зв'язку, продовжує виконувати свої завдання, але може при цьому дивитися на качок в парку або зняти містечко в креативному коворкінгу.
2. Хвилинка подяки
У США ціле свято таке зробили, і це нескладно – іноді сказати «спасибі» тим, хто з вами працює в ім'я корпоративних цілей. Один з найбільших мотиваторів (і майже відсутнє в українській культурі явище) – це похвала і вдячність. Ми звикли помічати недоліки, критикувати й звинувачувати людей в некомпетентності. Нормально пройтися лобзиком по дизайнеру за неналежний колір тексту в третьому рядку. Але сказати «спасибі» за п'ять пристойно зроблених до цього промо-картинок язик не повертається. Якщо хтось добре впорався із завданням або виконує свою роботу добре – це норма життя. Це те, що гідно захоплення або як мінімум уваги. Візьміть за звичку хвалити й дякувати за добре виконані завдання. А ще краще – організуйте цілу подію, присвячену цьому. Зберіть раз на місяць команду й відзначте героїв за досягнення. Костя закрив складний проект, а Люся вперше за місяць не пролила на клієнта каву – все рахується, якщо це має значення в рамках корпоративної філософії. Не обов'язково вручати пачку доларів, можна вибрати недорогий сувенір. Суть не в подарунку, а в заслуженому та публічному «спасибі». Так ви частково закриєте потребу в компетентності та взаємозв'язках з іншими людьми.
3. Хакерспейси або інтерпренерство
Підтримка внутрішніх підприємницьких проектів в компанії – тренд сучасної бізнес-культури. Відбувається це у вигляді хакатонів, інноваційних ваучерів, ресурсу часу на пошук креативних ідей та підтримання керівників із гаслами «Давай! У тебе все вийде!» В епоху стартапів і підприємництва у багатьох сверблять руки щось таке спробувати. Але не завжди вистачає часу, сміливості або ресурсів. Якщо пощастить, таких кмітливих 2-5% на компанію, але вони можуть стати цінним ресурсом для розвитку та залучать більше людей. Навіщо це бізнесу? Багато проектів можуть бути спрямовані на поліпшення внутрішніх бізнес-процесів. Ви можете отримати користь для компанії у вигляді нової програми обліку часу або схеми доставки обідів в офіс. Вишенька на торті – задоволені співробітники, які це все впровадили. Крім того, внутрішнє підприємництво може створити нові продукти для ринку. За прикладами далеко йти не треба. IPhone, Gmail і Sony Playstation – результати такої корпоративної політики. Тільки бажано спочатку домовитися про права на такі продукти, на той випадок, якщо вони підірвуть ринок і зароблять мільйони (або збанкрутять компанію).
4. Корпоративний психолог
Так сталося, що на відміну від інфузорії-туфельки, людина народилася істотою емоційною, здатною як до душевних підйомів, так і до депресій. Ми можемо скільки завгодно вдавати, що емоційне вигорання, страхи й комплекси – це не примха та особисті складності співробітника, і залишити їх слід у будинку поруч з домашніми капцями. Але в реальності це все впливає на роботу. Часто саме в зв'язку з нею ці почуття і з'являються. Відчуття безвиході в професії, апатія по відношенню до поставлених завдань, страх змін в компанії і невпевненість в собі – вороги ефективності бізнесу та блискучих фінансових показників. Чим терпіти такі втрати, краще інвестувати у внутрішнього або зовнішнього психолога. Такий фахівець допоможе вчасно визначити наближення вигоряння, краще зрозуміти потребу людини й розробити шляхи її задоволення в компанії, зняти стрес і внутрішні блоки. Компанія, де працівник відчуває себе безпечно, відчуває підтримку, прийняття та розвиток, приречена на лояльність.
Щоб вичавити максимум з перерахованих вище інструментів, потрібна робоча система з управління персоналом. А це наявність стратегії, хоча б базово прописані й легалізовані процедури рекрутингу, адаптації, оцінки та мотивації, на які красиво другим поверхом накладаються дні для віддаленої роботи. Адже перш ніж їх впровадити, необхідно зрозуміти, навіщо це і як їх реалізувати в рамках системи. Корпоратив теж може й повинен стати частиною системи, але не варто покладати на нього надмірні очікування. Задумайтесь, наскільки такі заходи любите особисто ви та як вони відбиваються на вашій лояльності до компанії. Можливо, позитивно, але вони точно не вирішують все.
https://prohr.rabota.ua/
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6325
5229
234
8
241
9
421
91
235
7
Робота в Володарськ-Волинському
247
7
241
7
402
80
268
20
227
5
230
6
268
31
226
5
342
58
246
17
230
6
236
5
248
11
231
10
226
5
225
5
240
5
232
0
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Житомирі складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26500 грн.
Jobs.zt.ua
- 8320 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...