Як правильно підготуватися і успішно пройти співбесіду

Більшість з нас хоч раз в житті перебували в пошуку роботи. Будь це випускник навчального закладу або вже досвідчений фахівець, але рано чи пізно кожен приміряє на себе роль шукача. Щоб слово «співбесіда» не викликало у кандидата паніку, ми вирішили поділитися простими і корисними порадами про те, як підготуватися до співбесіди і зберегти правильний моральний настрій в процесі пошуку роботи. Розіб'ємо наші рекомендації на три блоки:

Підготовка до інтерв'ю:

До етапу співбесіди. Ви розмістили резюме на сайтах про роботу, розіслали його потенційним роботодавцям, але відгуку немає зовсім. Тут варто переглянути своє резюме. Дайте почитати ваше резюме третій особі (друзі, родичі), можливо, вони побачать моменти, які можуть збентежити роботодавця. На просторах інтернету джерело корисних порад по складанню резюме.

Від нас коротко: У резюме повинна бути контактна інформація, бажана посада, відомості про освіту, досвід роботи з виконуваним функціоналом і додаткова інформація, яка має відношення до бажаної посади: наявність авто, знання мов, тренінги, досягнення... Окремим блоком можна виділити ключові навички та професійні успіхи. Резюме не повинно займати більше 2-х листів, оптимальний розмір 1,5 аркуша. Воно повинно бути структуроване і системне. Якщо ви вставляєте фото, нехай це буде портретне фото хорошої якості

Звертайтеся до кожного роботодавця індивідуально, розсилки варто уникати, в графі «бажана посада» пишіть точне формулювання, зазначене в оголошенні.

Почнемо з підготовки до співбесіди. Якщо ви і вирішили простудіювати літературу та інтернет в пошуках питань, які можуть бути задані на співбесіді, не намагайтеся робити спроби завчити соціально-очікувані відповіді, придумати «легенду». Це просто неможливо зробити, а досвідчений рекрутер обов'язково зрозуміє, якщо ви видали бажане за дійсне, тим самим ви зведете свої шанси отримати це місце до нуля. Можна продумати свої відповіді, згадати реальні приклади з власного досвіду, але як показує практика - важко передбачити , які питання вам будуть задані. У різних компаніях використовують різні методики відбору, а їх в даний час величезна кількість. Підготовка займе багато часу, при цьому існує велика ймовірність, що ви витратите свій час даремно. Але однозначно варто почитати поради про те, як поводитися на співбесіді, на яких моментах потрібно загострити увагу, а яку інформацію не варто озвучувати, ознайомитися з мовою жестів.

Готуючись до співбесіди, варто приділити час вивченню самої компанії: зайти на офіційний сайт, ознайомитися з її місією і цінностями, корпоративною культурою. Відвідати сторінки в соцмережах, адже саме в просторі соцмереж можна отримати реальні відгуки про компанію. Так вам буде легше зрозуміти, що вас може очікувати в подальшій роботі, чи відповідають цінності компанії вашим власним. Повірте, для вас це буде тільки «плюсом». І, звичайно, ви зможете задати питання на основі отриманої інформації, тим самим підкресливши свою зацікавленість і серйозний настрій.

Що ще варто зробити заздалегідь: подивитися маршрут проїзду, щоб скоротити час пошуку потрібної адреси, завдяки інтернет-картам зробити це швидко і легко.

Підготуйте одяг для співбесіди: про дрес-код на всі випадки життя написано дуже багато в ЗМІ, будемо лаконічні: одяг повинен бути доречним, охайним, стриманих кольорів. Подбайте про нього заздалегідь, щоб в останній момент не нервувати, якщо на обраній сорочці «раптом» з'явилася пляма.

Напередодні співбесіди варто лягти раніше, здоровий колір обличчя і бадьорий стан впливають на ваш настрій і відповіді, а відповідно на результат співбесіди.

Ніколи не запізнюйтесь на співбесіду! Цінуйте свій час і час потенційного роботодавця. Запізнення може істотно скоротити ваші шанси на отримання бажаної посади, адже можна зробити висновок про пунктуальність, ступінь відповідальності і зацікавленість людини в даній позиції. І все ж, з будь-яких правил є виключення, адже обставини не завжди залежать від нас - якщо ви розумієте, що спізнюєтеся, обов'язково зателефонуйте менеджеру з персоналу, вибачитеся і попередьте про затримку. Але причина повинна бути дійсно поважною!

Під час інтерв'ю:

На співбесіді поводьтеся максимально природно, відповідайте на поставлені питання ЧЕСНО, а головне - не хвилюйтеся. Повірте, компанія зацікавлена ​​в залученні фахівця не менше, ніж ви в роботі, зайве хвилювання може перешкодити вам розкрити свої сильні сторони. А ось доброзичливість і привітність зіграють на вашу користь.

Важливий момент - ніякого панібратства, навіть якщо рекрутер з вами жартує або відволікся на сторонню тему під час розмови, підтримайте тему, оцініть жарт, але не заглиблюйтеся, не переходьте на «ти», це неприпустимо!

Не соромтеся задавати питання! Підготуйте їх заздалегідь, визначте, що для вас важливо дізнатися. Можна взяти з собою щоденник, в якому ви заздалегідь пропишите ваші запитання. Уточніть, чого чекають від майбутнього працівника, який результат роботи хоче бачити майбутній роботодавець. Так ви зможете порівняти свій досвід і навички і оцінити свої сили. Якщо для вас важливе кар'єрне і професійне зростанян - запитайте про це прямо. Важливо обговорити заробітну плату, її залежність від вашого вкладу. Всі ці питання варто обговорювати на етапі співбесіди, розставити всі крапки над i.

Варто відразу проговорити подальші кроки - скільки передбачається турів співбесіди, протягом якого часу чекати відповіді від компанії і чи варто Вам самостійно зателефонувати для отримання результату.

Після інтерв'ю:

Що не так?! Ви завітали не на одну співбесіду, але запрошення на роботу так і не послідувало? Не впадайте у відчай і не втрачайте віру в себе. Відмова не означає, що ви поганий працівник або з вами щось не так. Тут може бути кілька причин, давайте розбиратися.

Почнемо з того, що в умовах ринкової конкуренції, конкурс на одне місце високий (якщо мова йде про поширені спеціальностях), завжди може з'явитися кандидат з більш підходящими навичками і особистими якостями. Тут важливо піднімати свою цінність, як фахівця в даній області: додаткові тренінги, курси, вебінари - все це може збільшити ваші шанси при інших рівних умовах.

Інша причина - ви переросли посаду, на яку претендуєте. Рекрутер бачить, що Ваше коло завдань на попередніх місцях був складніше, цікавіше, а ваші очікування по функціоналу і умовам сильно відрізняються від пропонованих. Навіть якщо ви займете дану позицію, не за горами той момент, коли вам стане «нудно» і ви почнете новий пошук. А це не потрібно ні компанії, ні вам. У цьому випадку варто переглянути бажану позицію, ну або переконати майбутнього роботодавця, що пропонована посада - саме те, що вам потрібно, але тільки якщо це дійсно так.

Третя причина - ваші особистісні якості та навички не відповідають вимогам бажаної посади. Швидше за все, ви переоцінили свої можливості. У даній ситуації вам необхідно отримати більше досвіду, варто вибрати менш оплачувану, але перспективну посаду, яка дозволить розвиватися і рухатися вперед. Наберіться терпіння і твердо йдіть до своєї мети!

Ми поділилися універсальними "секретами успіху", які допоможуть вам отримати бажану роботу.

http://trud.gov.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад