Правильний вибір: п'ять правил пошуку нової роботи

Знайти нову роботу - половина справи. Знайти місце, куди захочеться їздити щоранку багато днів поспіль - це вже завдання складніше, враховуючи той факт, що для прийняття вірного рішення не вистачає часу, інформації і часто чіткого розуміння, що ж все-таки треба. Свій особистий запит на певну роботу можна підготувати заздалегідь. Для цього скористайтеся п'ятьма правилами вибору нової роботи. Ці правила допоможуть вибрати ідеальну роботу, якій захочеться віддати всі свої сили.

1. Правило прозорих намірів

Перш, ніж вимагати щось від інших, потрібно визначитися з собою і своїми намірами. Чіткі цінності допоможуть зробити правильний вибір в будь-яких умовах. Дайте відповідь на такі питання: Хто я? Чим хочу займатися? Які у мене плани на життя? Чого я чекаю від себе та інших? Чого чекаю від роботи? Чи хочу я вчитися?

Пам'ятайте: ринок праці постійно змінюється, і неможливо прийняти правильне рішення, ґрунтуючись на невірних або розпливчастих цінностях. Якщо у вас буде чітке уявлення про те, чим ви хочете займатися, вам завжди знайдеться місце на ринку праці в тій області, яку ви обрали. Ви завжди зможете робити правильний вибір в ситуації, коли він здається неочевидним.

Що робити: присвятіть один вечір самоаналізу. Ставте собі питання і записуйте відповіді. Можливо, одного вечора буде замало, і відразу визначитися не вийде. Але, давши завдання своєму мозку і наполегливо над ним працюючи (в даному випадку, обдумуючи свої цінності), через кілька днів ви отримаєте результат.

2. Правило відшкодування

Не завжди люди йдуть з роботи через малу зарплату або відсутність перспектив. Іноді поштовхом може послужити дурний начальник, відсутність дружнього колективу, духу змагання або щільний графік. Часто ми розуміємо, що нам чогось не вистачає, тільки коли у нас це відняли, а втрату не заповнили. І з часом невдоволення накопичується, доки якась дрібниця не переважує. І людина йде з хорошого, взагалі-то, місця роботи, плюючи і обурюючись.

Що робити: обов'язково проаналізуйте свої причини звільнення з попередньої роботи. Виділіть 3-5 речей, яких вам гостро не вистачало. Переконайтеся, що на новій роботі ці речі будуть присутні в обов'язковому порядку. Переконайтеся, що на новому місці точно будуть відсутні речі, які вам категорично не подобаються, наприклад, низька зарплата, незручний графік, надмірне навантаження, розпливчасті обов'язки - список індивідуальний. Для цього на співбесіді не соромтеся задавати незручні і конкретні питання (але, безумовно, досить коректно) - ви маєте право знати, що на вас чекає, пошукайте відгуки в інтернеті.

3. Правило змін

Бувають професії, де мало що змінюється роками. Але таких професій все менше, і це чудово: відсутність змін - вірний шлях до депресії. У більшості ж компаній зміни відбуваються щорічно: товари, послуги, методи продажу і утримання клієнтів - тільки встигай вчитися. Тому, якщо вже ви зважилися на зміну роботи, то непогано заодно спробувати себе в чомусь іншому, щоб зняти «замиленість» погляду і побачити перспективу.

Лідерами такого методу є японці. Більшість японців працюють в гігантських корпораціях, де популярна постійна ротація кадрів. У ротації бере участь кожен співробітник, якщо він не є незамінним на своєму місці і проявляє бажання спробувати щось нове. Сенс ротації полягає в тому, що кожна людина, пропрацювавши на своїй посаді декілька років, переміщується в «протилежний табір». Тобто якщо раніше він був поза профспілкою, то йому дають посаду в профспілці. Був маркетологом - став співробітником відділу кадрів. Через деякий час людина може або залишитися на новому місці, або повернутися на старе місце. Цілі цієї ротації такі: показати співробітнику нові можливості, іншу проблематику, поглибити розуміння того, як працює компанія і галузь в цілому.

Що робити: звичайно ж, ніхто не закликає з маркетологів подаватися до відділу кадрів. Правило змін прекрасно працює, навіть якщо ви з української компанії перейдете в іноземну, як розпочнете роботу з іншою групою товару, опануєте суміжну спеціальність або підете з корпорації в маленьку приватну фірму. Ці зміни теж збагачують досвід, сприйняття і розуміння галузі. І вас самих, звичайно ж.

4. Правило підозрілості

А тепер про практику. Припиніть соромитися і задавайте конкретні запитання роботодавцю на співбесіді про все, що вас цікавить. Розпливчасті відповіді, відсутність чітких рамок оплати праці, невпевненість в описі обов'язків і умов роботи - привід насторожитися.

Що робити: приходячи на співбесіду, завжди запитуйте про традиції, що склалися в компанії. При цьому, за можливості, не у людей, які приймають вас на роботу. Якщо вас після співбесіди вас не проводжають до виходу, а відпустили в стилі «пройдете через дві кімнати потім наліво буде вихід», не поспішайте. Зважайте на можливість обмінятися з співробітниками парою фраз, оцініть загальну атмосферу в офісі, подивіться на поведінку людей.

5. Правило часу

Не бійтеся витратити на пошуки роботи багато часу і ресурсів. Не погоджуйтеся на першу-ліпшу роботу, навіть дуже хочеться. Женіть від себе думки про те, що якщо місяць, два, три підходящої роботи немає, то ви як співробітник нікому не потрібні. Забудьте прислів'я «синиця в руках краще журавля в небі» як небезпечну помилку. Журавель краще, і його реально добути. Пам'ятайте: потрібна вам вакансія існує. Десь. Може, в недалекому майбутньому, просто вона поки зайнята. Ваше завдання - її знайти і зайняти.

Що робити: іноді досить пошукати на сайтах, іноді потрібно буде постукати в двері заповітної компанії самому. Почніть з правила прозорих намірів: окресліть для себе свої цілі і шукайте роботу під них. Зазвичай все відбувається навпаки: потенційний співробітник намагається втиснути себе в рамки існуючої вакансії. Навіщо втискувати себе куди-небудь? Шукайте свою ідеальну нішу, яка не буде «тиснути» з першого дня. На це може піти багато часу, але час в кінцевому підсумку компенсується якістю.


http://blog.rabota.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад