Як хвалити співробітників

Багато керівників визнають, що немає нічого складнішого, ніж давати негативні відгуки. Їм доводиться використовувати різні підходи - наприклад, новий співробітник може отримати з критики вигоду, а більш досвідчений фахівець буде вперто відстоювати свою точку зору.

У теорії, давати позитивні відгуки куди простіше. Співробітник здійснює видатний вчинок, ви визнаєте його внесок у спільну справу, і всі щасливі.

Тим не менш, такий підхід не завжди ефективний. Іншими словами, керівникам доводиться постійно думати про те, яке послання криється в їхніх словах.

Що відбувається, коли співробітники не сприймають похвалу, а навпаки, здаються пригніченими? Керівник губиться в здогадах. Йому здається, що він не може хвалити неправильно.

Певні правила існують не тільки для критики, але й для похвали. Дотримуючись їх, ви дасте своїм співробітникам зрозуміти, що цінуєте їх вклад. Представляємо вашій увазі дві основні помилки і способи їх уникнути.

Відмовтеся від методу "бутерброда"

Комплімент- "бутерброд" - це метод, згідно з яким керівник додає до критики похвалу, щоб не поранити почуття співробітника. Така тактика дозволяє звикнути до того, що похвала і критика завжди йдуть разом, і це не завжди добре.

У деяких випадках керівники інвертують підхід і вважають за потрібне покритикувати співробітника навіть основна мета розмови - це похвала. В результаті співробітник думає, що його робота ніколи не буде оцінена гідно. У статті "Дев'ять складових ефективної похвали" Джефф Хейден пише: "Коли мені говорять, що я відмінно впорався зі скаргою клієнта, а потім починають перераховувати, що я повинен зробити наступного разу, я чую тільки останню частину монологу". Іншими словами, співробітник може пропустити похвалу і зосередитися тільки на критиці.

Не варто хвалити кого-небудь, а відразу після цього обговорювати його помилки або недоліки. Акцентуйте увагу на хорошому.

Якщо вам необхідно озвучити деякі тонкощі, зробіть це, але не вважайте такий монолог похвалою. Знайдіть іншу можливість похвалити співробітника без зайвих застережень.

Не перестарайтеся

Напевно не раз ви стикалися з ситуаціями, в яких вас надмірно хвалили так, що ви відчували себе ніяково. Якщо керівник посилено розписує заслуги співробітника, він може подумати, що всі його попередні досягнення не мають ніякої цінності.

Іноді досягнення дійсно заслуговує на виняткову похвалу. Припустимо, один із стажистів відвідав важливий захід і уклав угоду з великим спонсором або заздалегідь вирішив питання, який з часом перетворилося б на серйозну проблему. Зрозуміло, ви раді, що така людина приєдналася до вашої команди, і ви хочете, щоб вона знала, як високо ви її цінуєте. Але якщо ви перестараєтеся з похвалою, стажист подумає, що ця робота йому не підходить. Як правило, люди хочуть удосконалюватися і успішно долати труднощі, а не служити об'єктом поклоніння для колег.

Якщо сила відгуку не відповідає реальному внеску (наприклад, співробітник просто приїхав вчасно і виконав свої обов'язки, а ви хвалите його так, ніби він уклав вкрай вигідну угоду), це знецінить всі наступні відгуки.

У статті "П'ять способів висловити вдячність співробітникам" Меган Біро пише: "Визнання повинно відповідати докладеним зусиллям і результату, в іншому випадку воно втрачає сенс".

Хваліть щиро і конкретно. Замість того, щоб сказати, що промова співробітника змінила хід всього заходу, скажіть, що завдяки їй кількість відгуків збільшилася вдвічі. Замість того, щоб назвати презентацію кращою з тих, що ви бачили, повідомте, що слайди та відповіді на запитання дуже сподобалися і запам'яталися всім присутнім. Якщо співробітник, який раніше завжди спізнювався, приходив вчасно протягом останнього тижня, не кажіть йому, що він зробив над собою неймовірне зусилля. Скажіть, що ви помітили і цінуєте його пунктуальність.

Кожен керівник повинен оцінювати роботу своїх співробітників. Іноді відгуки бувають позитивними, іноді - негативними, але в будь-якому випадку їх потрібно підносити правильно.

http://trud.gov.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад