Складаємо власні стратегії пошуку роботи

Що робити, якщо з роботою вже довелося розпрощатися? Як діяти, щоб знайти роботу саме зараз, коли її шукають усі?  Є деякі успішні стратегії, дотримуючись яких можна досягти успіху.

Головна теза: для того щоб знайти роботу, треба змінити або уяву про себе, або спосіб пошуку роботи. Для прикладу, якщо зараз просто розіслати резюме й чекати, коли вас запросять, це неефективно.

Отже, чи маєте ви шанс? Конкурс на одну вакантну посаду, заявлену в Одеській області, становить троє людей на місце, а в деяких районах навіть понад 30-60. Кожен може самостійно оцінити свої шанси. Але щоб знайти серед цього нехай і зростаючого, але усе ще невеликого, (є регіони, де на одну вакансію претендує 80 шукачів) числа вакансій свою, прийдеться постаратися. Психологи радять відпрацювати три цілком успішні стратегії пошуку роботи своєї мрії.

Стратегія 1. «Навпаки». Для реалізації цієї стратегії шукачеві необхідно зрозуміти, що процес заповнення вакансії ведеться з двох сторін: з його боку й з боку роботодавця. І методи шукача й роботодавця прямо протилежні. Для того щоб швидше знайти нове місце, треба навчитися думати, як роботодавець. Отже, методи заповнення вакансій роботодавцями:

1. Зсередини. Заощаджується час на пошук і відбір, менше сюрпризів і, відповідно, ризиків, менше проблем з необхідністю скорочення персоналу. Простіше «просунути» співробітника або взяти колишнього працівника.

Рекомендація шукачеві: треба постаратися потрапити в організацію, котрою зацікавився, як консультант, на половину окладу або будь-яким іншим чином, щоб згодом стати повноцінним співробітником.

2. За порадою близького друга або ділового партнера. Беруть людину, яка вже добре себе зарекомендувала.

Рекомендація шукачеві: знайти того, хто має зв’язки з особою, яка ухвалює рішення в потрібній компанії, і попросити познайомити вас з роботодавцем.

3. За допомогою перевірених агенцій.

Рекомендація шукачеві: не ігнорувати розсилання своїх резюме в різні агенції регіону.

4. За допомогою публікації вакансій.

Рекомендація шукачеві: читати різні джерела.

5. За допомогою публікації резюме в Інтернеті.

Рекомендація шукачеві: розмістити власне резюме в Інтернеті.

Ідея стратегії: бути там, де роботодавець буде шукати співробітників.

Стратегія 2. «Пошук прихованого». Далеко не всі вакансії з'являються в Інтернеті або в оголошеннях. Деякі закриваються дуже швидко, тому що роботодавці, як ми вже з'ясували, шукають співробітників «навпаки», деякі вакансії ще не відкриті, людина на позиції ще працює, але роботодавця вона не влаштовує.

Як же їх знайти? «Складаємо список найцікавіших підприємств, знаходимо e-mail відділу персоналу й відправляємо резюме. Проте, резюме - традиційний шлях, більш продуктивною може стати особиста зустріч з тим, хто ухвалює рішення щодо прийому на роботу.

Ідея стратегії: довідатися про ті вакансії, які не афішують.

Стратегія 3. «Жителі Мережі».

Це варіація на тему розсилання резюме й успішної самопрезентації, але з урахуванням можливостей сучасного інтернет-співтовариства. Майже всі роботодавці (це стосується інтелектуальних робіт) перед прийомом на роботу співробітника вводять на сайті пошуку ім'я й прізвище претендента й дивляться, що він  собою являє. Цим потрібно скористатися, створивши свій образ у мережі. Але одного тільки профайла в соціальній мережі й регулярного відвідування jobсайтів буде мало. Дуже ефективним може бути професійний блог, там потенційні роботодавці зможуть виявити, наскільки ерудованою й творчою особистістю є їхній майбутній співробітник!

Ідея стратегії: створити в інтернеті привабливий для роботодавця образ себе улюбленого, завчасно проявляти активність у професійних форумах і співтовариствах.

«Перевірені стандарти». Крім цих трьох стратегій не варто забувати й про старе, добре радіо «одна баба говорила». Як відзначають самі роботодавці, на роботу в період кризи найчастіше беруть «по знайомству». Очевидно, щоб заощадити на винагороді агенціям.

Але при будь-якому способі пошуку роботи є дві речі, для яких варіації зайві. Це складання резюме й проходження співбесіди й успішно її пройти.

ВИСНОВОК: В умовах надлишку претендентів і недоліку вакансій більш ефективної, ніж відправлення резюме, може бути організація особистої зустрічі з роботодавцем і створення "правильних"  інформацій про себе в Інтернеті.

http://trud.gov.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад