Новий колектив: як подружитися з новими колегами?
Сталося! Низка нескінченних співбесід позаду, всі зовнішні і внутрішні перевірки успішно пройдені - ви отримали роботу своєї мрії!
Ваше нове начальство зачароване вами й у захваті від вашого професійного досвіду. А самі ви в очікуванні того, коли ж зможете, нарешті, повною мірою проявити себе в роботі.
Однак не поспішайте, адже вам потрібно скласти ще один, останній, але не менш важливий іспит. Екзаменатор дуже вимогливий - ваш новий колектив. І від того, яке ви на нього справите враження, залежить дуже багато - ваш душевний комфорт на новому місці роботи.
І якщо співбесіди з керівництвом можна умовно назвати "теоретичною частиною екзаменаційного білета", то перша зустріч із новим колективом – безсумнівно, "практика". На співбесіді говорите ви, вас слухають, вам задають питання. Звісно, передбачити всі питання неможливо. Але підготуватися можна. Хоча б продумати основні тези самопрезентації. Так би мовити, вивчити "теорію".
А от перший день у новому колективі - "практика" чистої води. Справді, не готувати ж текст виступу для нових колег, щоб заявити про себе правильно. Будьте готові до того, що орієнтуватися й вибирати тактику поведінки доведеться на місці. Адже кожен колектив - це сформований соціум у мініатюрі зі своїми особливостями і "правилами гри".
І нехай вважається, що перше враження - не завжди правильне, свою лепту у формування подальшої думки воно все-таки вносить. Щоразу, зустрічаючи нову людину, інтуїтивно, на підсвідомому рівні, ми собі "ставимо галочку": а чи комфортно нам у її товаристві?
Останнім часом дедалі більше керівників практикують перед прийняттям остаточного рішення влаштовувати потенційному кандидатові "очну ставку" з усім колективом. Такий метод має безліч "плюсів". Він дозволяє прийняти обдумане і зважене рішення кожній зі сторін. Керівник зможе вислухати думку кількох своїх підлеглих про кандидата. Можливо, навіть кардинально відмінну від його власної. У свою чергу, кожен співробітник у колективі відчує себе повноправним учасником процесу прийняття рішення. Сам кандидат зможе сформувати початкову думку про майбутніх колег. А в разі прийняття позитивного рішення, колектив буде готовий до появи нового члена. Ваш майбутній керівник усе ще не знайомий із такою практикою? Проявіть ініціативу й самі виступіть ініціатором попереднього знайомства.
Якщо познайомитися заздалегідь не вдалося, то без деяких прописних істин поведінки в новому колективі не обійтися.
Знайомство з майбутніми колегами на етапі співбесіди - все ж нововведення. А от офіційне представлення нового співробітника давно вже стало правилом хорошого тону. Сміливо просіть про це вашого нового керівника, якщо він сам з якихось причин не зробив цього. Не варто наївно думати, що ви зможете запам'ятати імена всіх нових колег. Не багато запам'ятають і ваше. Але в будь-якому разі, цей "обряд посвячення" допоможе зняти психологічний бар'єр усім членам колективу.
Поява нового співробітника завжди тягне за собою зміну звичайного укладу життя всього офісу, тобто провокує своєрідний стрес. Це для вас перший день на новій роботі – довгождане свято. А для вашого нового колективу - звичайний робочий день із повсякденними завданнями й обов'язками. І введення в курс справи новачка аж ніяк до них не належить. Проявляйте елементарну повагу і вдячність до кожного, хто приділить вам час (неважливо, з власної ініціативи чи ні). Це допоможе вам адаптуватися на новому місці й завести перших друзів.
Головне - не перестарайтеся. Бажання робити все найкращим чином і сподобатися новому колективу цілком зрозуміле. Але пам'ятайте: краще - ворог хорошого. У кращому разі, вас звинуватять у нещирості й неприродності. У гіршому - заробите репутацію "вискочки".
Не варто впадати й у іншу крайність. Зловживання статусом "новачка-незнайки", може, спочатку й допоможе вам подружитися з жалісливими колегами, які хочуть прийти вам на виручку, але надалі вам просто перестануть довіряти і сприймати серйозно.
Перший час у новому колективі нікому не завадить керуватися принципом "Тихше їдеш - далі будеш". "Тихше" - не означає повільніше виконувати доручені вам завдання. "Тихше" - означає поводитися стриманіше й бути гранично уважним. Якою б активною не була ваша життєва позиція й великим бажання швидше стати частиною колективу, стримайте трохи свій запал і натхнення. Перший час намагайтеся більше слухати. Така тактика дозволить не видаватися настирливим, і, водночас, дозволить зібрати необхідну інформацію, щоб зрозуміти, "хто є хто" в новому колективі.
Не намагайтеся стати частиною колективу одразу. Це справа часу. Але й на самоплив пускати цей процес не варто. Цікавтеся, задавайте питання, беріть участь у неформальних заходах. Але без фанатизму. Інакше ризикуєте розчинитися серед нових колег і втратити себе.
До речі, ваш імідж на новій роботі цілком може бути темою для "домашнього завдання". Тактика побудови стосунків у новому колективі залежить від кожного члена самого колективу. Не варто продумувати її заочно. А ось той образ, який ви хотіли б зберегти за собою, цілком варто обміркувати. Індивідуальність цінується в будь-якому колективі, в тому числі й у робочій обстановці. Продумайте заздалегідь стиль одягу, основні риси, визначте принципи своєї поведінки в колективі. Згадайте минулі помилки й невдачі, які не хотіли б повторити знову. Не варто, звісно ж, використовувати нову роботу як спосіб "змінити себе". Постійно грати роль, повністю протилежну вашій сутності, буде складно. Зрештою, ви витрачатимете на це більше сили й енергії, ніж на саму роботу.
Нехай упевненість у собі, природність і усмішка стануть вашими головними союзниками в новому колективі! Успіху! І у вас усе неодмінно вийде!
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6326
5229
234
8
241
9
421
91
235
7
Робота в Володарськ-Волинському
247
7
241
7
402
80
268
20
227
5
230
6
268
31
226
5
342
58
246
17
230
6
236
5
248
11
231
10
226
5
225
5
240
5
232
0
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Житомирі складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 20750 грн.
Jobs.zt.ua
- 8320 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...