Чи телефонувати самому рекрутерові після співбесіди
Ви пройшли співбесіду, минуло вже декілька днів, рекрутер пообіцяв зателефонувати, проте, всупереч його словами, ваш телефон мовчить. Звичайно, перше, про що починає думати шукач, що його кандидатура не підійшла. Чи потрібно самому телефонувати співробітникові відділу кадрів для того, щоб прояснити ситуацію і чи означає це мовчання з боку компанії роботодавця відмову у прийманні на роботу? Чи потрібно бути «настирливим» в даному випадку? Здавна склався стереотип, що телефонувати першим - це моветон, і робити цього кандидату не варто. Дослідницький центр Superjob.ru спробував розібратися в цій ситуації й опитав економічно активних громадян, а також «протилежну сторону» - представників компаній.
Як з'ясувалося, більша частина рекрутерів - близько 46% - вважають, що якщо в зазначену дату після співбесіди шукачеві не зателефонували або не надіслали електронного листа, то варто зробити це самому першим. Ще 14% HR-менеджерів радять зробити це за допомогою електронного листа. Так що в цілому 60% рекрутерів переконані, що якщо з боку потенційного роботодавця не було спроби зв'язатися з претендентом, то треба самому проявити активність. Як кажуть менеджери, така поведінка, швидше за все, підкреслить зацікавленість кандидата в роботі і його активну життєву позицію. А це на даний момент дуже важливо для багатьох вакансій. Менеджери з підбору кадрів кажуть: «Є ймовірність, що до шукача неможливо зателефонувати: залишив неправильний номер, не був доступний протягом тривалого часу», «може, рекрутер перевіряє його активність і зацікавленість», «можливо, прийняття рішення затягнулося або хто-то у відрядженні. Як рекрутер я можу сказати з упевненістю, що якщо кандидат сам телефонує мені, він чинить правильно, навіть якщо йому буде озвучена відмова», « активність шукача - вірна ознака зацікавленості в роботі. Безумовно, відповідь кожному претендентові - це правило хорошого тону для рекрутера. Але не завжди можна відразу відповісти кандидату (наприклад, вакансія не вимагає термінового закриття, змінилися вимоги керівника до параметрів пошуку), тому, якщо є контактні дані - телефон або пошта, шукачеві потрібно самому зателефонувати або написати», «безумовно, рекрутер залишає свій номер , на який повинен зателефонувати претендент», «якщо чесно, я завжди телефоную тим кандидатам, які мені потрібні. Так що відсутність дзвінка в 90% випадків - це відмова. Але іноді відмов так багато, що до цього просто руки не доходять. Але раптом у вас якісь проблеми зі зв'язком і рекрутер просто не додзвонився? Немає нічого поганого в тому, щоб це уточнити», «телефонувати треба тільки тоді, коли рекрутер обіцяв дати відповідь в будь-якому разі або дозволив зателефонувати самому й уточнити».
У той же час 38% представників кадровиків вважають, що у випадку, якщо зворотного зв'язку від роботодавця немає, то це означає вірну відмову, й тому писати або телефонувати в компанію не слід. За словами HR-ів, менеджер з кадрів через зайнятість не завжди може зателефонувати всім кандидатам і тому зв'язується лише з тими, хто цікавий компанії. Рекрутери коментують так: «Потрібно не зупинятися в пошуках, а продовжувати активно відвідувати співбесіди. У разі відмови не атакувати роботодавця дзвінками й листами, а подумати, що могло стати причиною», «фізично неможливо всім зателефонувати!», «Як правило, фахівець з підбору персоналу попереджає про час зворотного зв'язку в разі позитивного рішення (найчастіше це один тиждень ). Відсутність дзвінка передбачає негативну відповідь», «якщо роботодавець буде зацікавлений, він сам зателефонує».
І все-таки серед потенційних кандидатів все ще живуть стереотипи. Думка шукачів про те, як чинити у випадку, якщо роботодавець не телефонує, досить сильно відрізняється від думки менеджерів з кадрів. Так, велика частина економічно активних громадян - близько 54% - не готова телефонувати рекрутеру після співбесіди, бо впевнені, що мовчання - це однозначна відмова. Але в той же час вони впевнені, що така поведінка менеджера - це прояв неповаги до шукачів. «Нехай далі мовчать, а я не буду витрачати час на цю організацію, оскільки вони не дотримуються елементарних правил пристойності», «якщо не зателефонували, значить, кандидат не підходить. А самому телефонувати - тільки нариватися на негативні емоції», «якщо говорять «Ми Вам зателефонуємо», то це ввічлива відмова. Коли працівник потрібен, його беруть відразу», «ніхто не повинен сидіти і чекати, коли зателефонують після співбесіди. Потрібно шукати роботу далі. Рекрутеру віддане на відкуп рішення про працевлаштування, якщо він не передзвонив, значить, кандидат не підходить, на його думку. А самому телефонувати - тільки нариватися на негативні емоції і відволікати рекрутера від важливих справ», «так і відбувається, хоча всі обіцяють сповістити при будь-якому результаті», «я вважаю, що настирливість - не краща якість», «рекрутер зацікавлений у закритті вакансії, його послуги оплачуються роботодавцем. Якщо він не передзвонив, значить, кандидатура на дану вакансію не підійшла або вакансія вже закрита», «буду сприймати як відмову. Але з боку рекрутера це повний непрофесіоналізм. До речі, це досить часте явище», - так відповідали респонденти.
Але серед потенційних шукачів є і наполегливі: самостійно зателефонувати менеджеру з кадрів готові 35% працюючих громадян, ще 5% вважають, що краще відправити електронного листа: «Рекрутер - це людина, він може захворіти, в загс піти, в космос полетіти і т. д. Слід завжди телефонувати і уточнювати», «швидше за все, це відмова, але треба з'ясувати причину відмови», «якщо хочеш працювати на цьому місці, краще діяти наполегливо», «можливо, загубилися мої контакти», «зателефоную сама, так як хочу дізнатися, яке прийняли рішення!», «вважаю, що краще відразу зателефонувати й уточнити у роботодавця щодо своєї кандидатури. Потім точно знаєш, чого чекати, і не сподіваєшся даремно», «якщо в кінці співбесіди була домовленість, що я можу сам передзвонити через якийсь час», «гордість тут недоречна, людина може закрутитися і забути. Вся справа в тому, наскільки вам важлива та потрібна ця робота ».
Джерело: http://hrliga.com/
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору Назад
Робота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6326
5229
234
8
241
9
421
91
235
7
Робота в Володарськ-Волинському
247
7
241
7
402
80
268
20
227
5
230
6
268
31
226
5
342
58
246
17
230
6
236
5
248
11
231
10
226
5
225
5
240
5
232
0
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Житомирі складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 20750 грн.
Jobs.zt.ua
- 8320 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...