В Україні активізувалися роботодавці
На ринку праці намітилася ще одна позитивна динаміка – зростає співвідношення кількості вакансій і резюме. Якщо в січні-травні 2010-го на одну вакансію доводилося три резюме, то цього року - півтора.
На кого є попит
Фахівці констатують, що на даний момент лідерами за кількістю вакансій є такі професійні сфери, як рітейл, інформаційні технології та продаж.
Найбільший попит, як і найвища пропозиція, зберігається в сегменті продажу. За даними кадрового порталу rabota.ua, високий попит обумовлений зокрема тим фактором, що фахівець з продажу - найпоширеніша посада. «На жаль, успішних фахівців з продажу не так багато, хоча й існує думка, що кожен може продавати. Через перераховані вище обставини на ринку праці існує надлишок фахівців з продажу низької кваліфікації», - зауважує Ольга Войцехова, аналітик порталу rabota.ua.
Як і торік, найбільш дефіцитними фахівцями на ринку праці залишаються працівники ІТ-галузі. Кількість шукачів значно нижча за кількістю вакансій.
Рекрутери пояснюють високий попит дефіцитом фахівців у цій сфері. «В 2010-2011 роках багато компаній розпочали реалізації IТ-проектів, заморожених під час кризи 2008-2009 років, що в сукупності зі значним рівнем привабливості України та високим рівнем кваліфікації наших українських програмістів спричинили істотне зростання кількості вакансій», - підкреслюють в rabota.ua.
Фінансисти та маркетологи
Повертається на втрачені позиції й фінансовий ринок. Відкриваються нові відділення банків і страхових компаній, відновлюється процес кредитування. Відповідно до слів Ольги Кравченко, директора департаменту з роботи з персоналом групи компаній AXA, зростання ринку страхування вимагає залучення додаткового персоналу, у першу чергу продавців, які фактично приносять гроші в компанію. «Підтримуючий персонал або фахівців управлінської ланки страхові компанії набирають рідше. Виключення становлять фахівці, пов'язані з продажем. Наприклад, андеррайтери - фахівці, які оцінюють страхові ризики», - пояснює вона.
Також у травні намітилося зростання зацікавленості у фахівцях з бухобліку. Якщо в 2010 році на одну вакансію головного бухгалтера претендували сім кандидатів, то в 2011-му - двоє.
Позитивна динаміка зазначається й у сферах маркетингу та зв'язків з громадськістю. В 2009 році PR-менеджери були одними з перших, хто потрапив під оптимізацію через кризу. В якості наслідку, послуги багатьох маркетологів, бренд- і PR-менеджерів виявилися незатребуваними. Початок 2011 року охарактеризувалося більш активними комунікаціями бізнесу та споживачів, а виходить, фахівці зі зв'язків з громадськістю та маркетологи знову користуються популярністю. «У зв'язку з реалізацією стратегічних проектів за шість місяців поточного фінансового року компанія залучила понад 60 нових фахівців у такі напрямки, як продаж, маркетинг, дослідження ринку», - зазначає Ольга Крисевич, менеджер з підбору персоналу тютюнової компанії Imperial Tobacco в Україні.
Нові та дефіцитні
Активний розвиток Інтернет-технологій сприяв зростанню попиту на порівняно молоду професію - фахівець з Інтернет-маркетингу. «Оскільки це відносно новий напрямок, що активно розвивається на ринку лише протягом останніх 5-6 років, фахівців цього профілю з успішним досвідом катастрофічно не вистачає», - пояснюють в rabota.ua.
«Ускладнює ситуацію й відсутність навчальних закладів, що випускають фахівців цієї сфери, і те, що багато роботодавців далекі від розуміння її специфіки», - продовжує Ольга Войцехова.
І ще одну відносно нову професію можна віднести до списку дефіцитних за підсумками травня 2011 року. Це фахівці з репутаційних ризиків. «Зараз в українських компаніях над привабливим іміджем і репутацією роботодавця працюють переважно HR- або PR-менеджери – кожен у міру своєї компетенції. Причому в них немає доступу ані до актуальної інформації про побудову репутації, ані до методології», - констатує Сергій Дідковський, директор з маркетингу та PR компанії «HeadHunter Україна».
Згідно з прогнозами експерта, якщо вітчизняний ринок не зможе самостійно виростити таких фахівців, вакантні місця займуть професіонали з-за кордону.
Як і раніше, важче за все знайти роботу студентам. На одну посаду доводиться близько шести кандидатів без досвіду роботи.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору Назад
Робота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6325
5229
234
8
241
9
421
91
235
7
Робота в Володарськ-Волинському
247
7
241
7
402
80
268
20
227
5
230
6
268
31
226
5
342
58
246
17
230
6
236
5
248
11
231
10
226
5
225
5
240
5
232
0
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Житомирі складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26500 грн.
Jobs.zt.ua
- 8320 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...