Нові вимоги в туризмі порушать 2 тисячі компаній. Путівки можуть подорожчати
Нові правила переслідують декілька цілей: захистити мандрівників, закрити недобросовісні компанії і не допустити колапсу в туристичній галузі, який виник в 2018 році, коли туроператори активно збирали гроші з людей, але не виконували свої зобов'язання.
Що змінюється
Нові правила містять такі вимоги до туроператорів:
-
компанії зобов'язали двічі (за 8 годин і за 2 години) перевіряти, чи не змінився час вильоту літака. Якщо час змістився більше, ніж на 4 години, то оператор зобов'язаний сповістити своїх клієнтів про це на своєму сайті. А також повідомити в Мінекономрозвитку та торгівлі (МЕРТ), яке видає ліцензії туристичним підприємствам;
-
туроператор зобов'язаний розмістити у себе на сайті повну інформацію про турагентів, з якими працює. Ключову інформацію: повне найменування юридичної особи, термін дії договору, реквізити установи, що видала банківську гарантію тощо. У разі якихось змін інформація повинна оперативно оновлюватися на наступний робочий день після зміни;
-
керівник туроператора не зобов'язаний мати профільну вищу освіту для отримання ліцензії. Досить вищої з будь-якої спеціальності. Керівник повинен мати освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра або магістра в сфері туризму (або мати вчений ступінь), молодшого спеціаліста з цього списку виключили. Якщо освіта здобута за кордоном, то дипломи повинні бути визнані в Україні. При цьому влада залишила колишні вимоги до персоналу: не менше 30% штату повинні мати або досвід роботи в туризмі від 3-х років, або профільну вищу освіту;
-
забезпечити легкий доступ маломобільних груп населення до свого офісу (встановити пандуси тощо);
-
спрощено порядок подачі заяви для отримання ліцензії. Зараз його може подати тільки керівник. А коли документ вступить в силу, це зможе робити ще й його довірена особа;
-
від туроператорів зажадали підтримувати мінімальний розмір фінансового забезпечення відповідальності перед туристами: 20 тис. євро для виїзного туризму і 10 тис. євро – для внутрішнього. Фінансові гарантії надає банк, страхова чи інша кредитна установа. Це не нова вимога, однак за фактом часто не виконувалася компаніями. Зараз за невиконання пообіцяли відбирати ліцензії;
-
якщо доведеться проводити виплати по гарантії, туроператору потрібно буде швидко заповнити забезпечення. На все про все – один день.
«Раніше не було вимоги, що сума гарантії має зберігатися протягом усієї дії ліцензії. І у випадку здійснення гарантованої виплати банком приведена в первинний стан протягом наступного робочого дня. Внесеними змінами цей пункт був врегульований, що змусить туроператорів дотримуватися правил, тим самим мати можливість в будь-який час відшкодувати збиток, заподіяний туристам», – зазначила юрист ЮК «Волхв» Анастасія Князєва.
Як обманюють туристів
Вимогу щодо фінансової гарантії назвали головною. Саме її виконання дозволяє компанії розплатитися з людьми за невдалий відпочинок. А порушення створює туристам масу проблем.
За даними МЕРТ, на початок 2019 року з 2 737 ліцензованих операторів тільки 617 підтвердили свої фінансові гарантії. Більше 2 100 гравців ринку не виконують ліцензійні умови.
«Заради швидкої наживи туроператори намірено та без будь-якого документального підтвердження брали на себе зобов'язання, обсяги яких значно перевищували їх можливості та можливості бюджетних авіаперевізників», – йдеться в пояснювальній записці до документа.
Хоча учасники ринку визнають, що 20 тис. євро – вкрай мала сума, щоб бути впевненим, що туристу повернуть гроші.
«20 тис. євро – це ні про що. Їх вистачить, умовно, на 20 середніх турів. А оператор банкрутує. Мова йде про сотні або навіть тисячі клієнтів. Та й сам механізм зараз не працює. Потрібно чекати офіційного оголошення компанії банкрутом. А цей процес може тривати роками», – розповів директор мережі турагентств «Поїхали з нами» Олег Кулик. Тому експерти вважають, що потрібно підвищувати розмір гарантії та посилювати вимоги профільного закону.
Крім цього, чиновники заявляють про випадки шахрайства з боку турагентів, які від імені операторів продавали путівки туристам без агентських договорів.
Проблеми туроператорів
У такій непростій ситуації учасники ринку з мало вірять, що фінансові гарантії зможуть убезпечити туристів від недобросовісних операторів і агентів.
«Ліцензійні умови – це фількіна грамота. 80% учасників ринку їх не виконує. Тому і виник білий і чорний список туроператорів. Внісши нові ліцензійні умови, треба й механізм позбавлення ліцензії прописувати», – підкреслила директор туркомпанії «Dream Travel» Ольга Михайличенко.
Фінгарантії – це перша проблема.
Друга – внесення нової інформації (про затримку рейсів) не тільки на сайт туроператора, але ще й на ресурси всіх його агентів. Адже їх число може коливатися від сотні до декількох тисяч.
Третя проблема – добути дані. Вдень відповідальний співробітник зможе це робити досить спокійно. А вже вночі чи рано вранці з цим будуть складнощі. Туроператорам доведеться трудитися в три зміни або наймати додатковий персонал.
«Інформацію про затримки рейсів раніше публікували, але не всі. Буквально одиниці», – додала Михайличенко.
Не всі зможуть виконати й вимогу з пандусами – це четверта проблема. Не у всіх будівлях фізично є з'їзди/заїзди для людей з обмеженими можливостями. Доведеться робити прибудови або міняти офіс.
«Забезпечення доступу маломобільних груп населення в офіс – це, звичайно, буде затратно для туроператорів. Але це передбачено принципами Конвенції про права осіб з інвалідністю, яка була ратифікована Верховною Радою», – каже Князєва.
Ціни на путівки
Поки експерти не пророкують підвищення цін на путівки. Але тільки якщо збережуться базові вимоги до фінансових гарантій. При більш істотному посиленні зростання цін не уникнути, вважають експерти.
«Поки передумов для подорожчання путівок немає, але не з'ясоване питання з розміром фінгарантії. Якщо механізм реально запрацює, то тури подорожчають на 1-2%. Якщо ж це не буде працювати, тоді ніяк не вплине. Все інше до собівартості відношення не має», – резюмував Олег Кулик.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору Назад
Робота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6325
5229
234
8
241
9
421
91
235
7
Робота в Володарськ-Волинському
247
7
241
7
402
80
268
20
227
5
230
6
268
31
226
5
342
58
246
17
230
6
236
5
248
11
231
10
226
5
225
5
240
5
232
0
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Житомирі складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 26500 грн.
Jobs.zt.ua
- 8320 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...