Усе на продаж в епоху маркетплейсів

Усе на продаж в епоху маркетплейсів

В інтернеті можна купити все. Принаймні, враховуючи темпи розвитку e-commerce (електронна комерція) по всьому світу та проникнення технологій майже в усі сфери життя, у найближчому майбутньому це твердження буде більш ніж актуальним. Ба більше, онлайн-торгівля змінює й суміжні галузі економіки, наприклад логістику, та змушує офлайн-гравців виходити у Мережу. Такі тенденції спостерігаються в усіх ключових регіонах, і Україна — не виняток.


Усе буде e-commerce

Глобальний ринок електронної комерції продовжує зростати вже кілька років поспіль. Так, за даними міжнародного аналітичного сервісу Statista, цього року загальний дохід e-commerce перевищить $1,8 трлн.

Найбільшим сегментом світового ринку електронної комерції вважається «Fashion», тобто одяг, взуття, аксесуари тощо. За деякими даними, його обсяг оцінюється в $524,9 млрд. Проте популярність онлайн-магазинів змусила розвивати інтернет-канали продажів і традиційних ритейлорів.

Де інтернет-магазинам торгувати добре

Загалом, якщо ринок розвиватиметься теперішніми темпами, вже за кілька років онлайн-торгівля випередить звичайні магазини та супермаркети. За прогнозами Euromonitor International, 2021 рік саме е-commerce стане найбільшим роздрібним каналом у світі.

На думку експертів, такі темпи проникнення пояснюються у тому числі й масштабною експансією маркетплейсів, адже їхній запуск вважається одним із найшвидших способів протестувати нові можливості та вийти на міжнародні ринки.

Впливатимуть на e-commerce і найактуальніші сучасні технології. Так, широке використання знайдуть штучний інтелект та машинне навчання. За їх допомогою онлайн-магазини вдосконалюватимуть кастомізацію та підлаштовуватимуться під індивідуальні побажання кожного користувача. Останні, до речі, спонукають гравців ринку до впровадження доповненої та віртуальної реальності, для того щоб зробити покупки ще зручнішими, а вибір – простішим. Водночас штучний інтелект все ширше використовуватиметься у чат-ботах та віртуальних службах підтримки.

Що у нас

Точний обсяг ринку електронної комерції в Україні все ще не порахували. Проте, на думку великих гравців цієї індустрії, є всі підстави говорити, що вона досить потужно зростає. Як зауважує СМО LeBoutique Олексій Попов, говорити про обсяги ринку досить складно, проте, за його припущенням, лише сегмент online-fashion може досягати $200 млн на рік.

«Комплексно оцінити весь ринок дуже складно: межа між онлайном та офлайном стирається. Наприклад, людина вибрала товар онлайн, а придбала його у звичайному магазині або навпаки, — пояснює Аліна Бокова, начальник відділу маркетингової аналітики компанії EVO. — Багато транзакцій проходить між людьми, скажімо, у спільнотах соціальних мереж, і відстежувати їх важко». На думку експерта, український ринок електронної комерції збільшується приблизно на 30% щороку, але все ще дуже відстає від світових лідерів. «Наприклад, у Китаї кожна п’ята покупка здійснюється онлайн, — додає пані Бокова. — У нас, за різними оцінками, в онлайні відбувається не більше 3-4% покупок».

За даними, директора з маркетингу компанії «Нова Пошта» Ірини Холод, українці дедалі активніше купують різні товари у Мережі. Так, торік компанія доставила 33 млн відправлень, які здійснили покупці онлайн-магазинів. На її думку, розвиток електронної комерції позитивно впливає на діяльність логістичних операторів.
Загалом, основні тренди українського e-commerce перегукуються зі світовими. «Щодо трендів, тут існує багато напрямків. Вони стосуються фінансової оптимізації, злиття та поглинання й інструментарію. Вважаю, що все буде деталізуватися, підлаштовуватися під особистість клієнта, компанії все більше концентруватимуться та інвестуватимуть у точніші омніканальні комунікації, — підкреслює пан Попов. — Тобто персоналізація комунікацій з клієнтом ставатиме все більшою. Логіка тут дуже проста. В усіх вже є клієнтські бази, з якими треба правильно працювати. А для цього потрібно розуміти, чого вони хочуть, що їм подобається, що вони продивлялися на сайті, що вони залишили у кошику. І це цікавий бізнес-підхід».

Також експерти стверджують, що у найближчій перспективі гравці ринку концентруватимуться на технологічному розвитку та впровадженні у свій бізнес інновацій. Особливо помітним буде попит на системи аналізу даних та прогнозування. Не виключені й зміни у каналах комунікації з користувачами, зокрема, зараз все більше майданчиків надають клієнтську підтримку у популярних месенджерах.

«Фінансові послуги (проста, зручна і безпечна оплата) та логістика (недорога доставка) — основні драйвери зростання електронної комерції в Україні, — зауважує пані Бокова. — Чим швидше розвиватимуться ці напрями, тим краще для ринку. В цілому ж, технологій, які впливають на розвиток ринку, дуже багато. Наприклад, доповнена реальність, що дозволяє «приміряти» сукню або макіяж, чи подивитися, як виглядатиме новий диван у вітальні, не відходячи від комп’ютера. Ralph Lauren, Guess, IKEA, Converse, Lego вже використовують ці можливості».

Також користувачам слід очікувати ще щільнішого проникнення реклами онлайн-магазинів у своє життя. При цьому алгоритми таргетування аудиторії постійно вдосконалюються, що дозволяє частіше пропонувати потенційним покупцям найрелевантніші товари.

І, звичайно, найближчим часом на український e-commerce чекає посилення курсу на «мобілізацію», трафік з мобільних пристроїв постійно збільшуватиметься і з часом перевищить десктопний, як це відбулося на просунутіших ринках.

Водночас експерти сумніваються, що у найближчій перспективі до України повноцінно прийдуть світові гіганти електронної комерції. А от чи вдасться вітчизняним гравцям вирости до їхнього рівня — час покаже.

https://www.business.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад