Ринок праці-2014: як українці шукають роботу в кризу

Як і передрікали експерти ринку, ситуація в літній період тільки погіршилась.
За прогнозами Міністерства економічного розвитку та торгівлі (МЕРТ) за підсумками 2014 р. прогнозується збільшення безробіття в чотири рази. МЕРТ очікує, що безробіття складе 8% за підсумками року, через загальне падіння економіки та ситуацію на сході країни. До того ж пошук роботи ускладнюється не тільки через кризу, але через міграцію населення зі східних регіонів. Про те, які методи в пошуку роботи вибирають українці, дізнавався UBR.ua.
Зважаючи за зростаючу конкуренцію на ринку праці шукачі використовують найрізноманітніші методи пошуку роботи. Результати дослідження, проведеного кар'єрним порталом rabota.ua, показують, що максимально популярними ресурсами для пошуку роботи виявляються портали з працевлаштування (78%) і друзі, родичі, знайомі (55%). Кожен четвертий із загальної чисельності опитаних під час пошуку роботи звертався до корпоративних сайтах компаній, а кожен п'ятий зовсім не шукав роботи, при тому, що до нього роботодавець звертався першим.
17% опитаних намагалися працевлаштуватися за допомогою використання соціальних мереж, стільки ж - через агентства з працевлаштування. 14% мали досвід пошуку роботи через державну службу зайнятості, стільки ж - через пресу.
Примітно, що з двох найпопулярніших способів пошуку роботи молодь вибирає інтернет-портали, а люди зрілого віку - свої соціальні зв'язки.
Максимально дієвими ресурсами в пошуку роботи виявилися ті самі портали з працевлаштування та соціальні мережі - 44% і 38% відповідно. 22% респондентів повідомили, що успіхом закінчилося їхнє спілкування з роботодавцем, який першим до них звернувся з пропозицією.
"Найефективніший пошук роботи для кожного свій. Є канали, які виправдали покладені на них надії - наприклад, портали з працевлаштування, але вони - не панацея. Якщо ми говоримо про універсальних фахівців, про молодих фахівців, тоді інтернет - найкращий помічник. Для вузькокваліфікованих фахівців і топ-менеджерів - інтернет-ресурси, звичайно, відмінна допомога, але вакансії, наприклад, прямих роботодавців, робота з рекрутинговими компаніями і залучення за рекомендаціями знайомих іноді є більш ефективними", - розповідає контент-експерт кадрового порталу rabota.ua Тетяна Пашкіна.
У той же час керуючий партнер компанії Recruit-alliance Анна Толкач додає, що також треба відштовхуватися від рівня посади, оскільки є свої особливості.
"Наприклад, топ-менеджмент зазвичай переманюють executive search компанії або їх запрошують безпосередньо власники компанії, а також тут відіграють роль родинні зв'язки. Для менеджерів середньої та нижчої ланки краще спрацює пошук роботи за допомогою інтернет (сайти з пошуку роботи та професійні соціальні мережі), а також тут працює пошук за допомогою знайомих. Що відносно робочих спеціальностей, то тут як і раніше працюють - газети та оголошення на вулиці", - каже вона.
Працевлаштовуватися шахтарю і, наприклад, програмісту - абсолютно різного рівня завдання, зазначає Тетяна Пашкіна. "Тому краще при працевлаштуванні займатися пошуками комплексно: розмістити своє резюме на кар'єрних порталах, регулярно переглядати вакансії і на кар'єрних порталах, і на сайтах роботодавців. До речі, при перегляді вакансій на сайтах роботодавців потрібно звертати увагу і на дату розміщення вакансії, щоб не надсилати резюме на неактуальні вже вакансії. Якщо робота потрібна взагалі і терміново, потрібно використовувати всі ресурси", - вважає експерт.
Також каже вона, поділитися своїм бажанням працевлаштуватися можна в соцмережах. За винятком випадків, коли ви ще працюєте, і у вас півофісу в друзях, в тому числі і менеджер з персоналу.
"І подивитися на спецсторінках роботодавців цікаві для вас вакансії. Запитати у рідних і знайомих - чи не потрібен комусь спец такого-то профілю. Якщо ви - профі, потрібно поспілкуватися з рекрутерами агентств - не нехтуйте цим способом. По-перше, безкоштовно, по-друге, є можливість потренуватися у складанні резюме та проходженні співбесіди та оперативному аналізі - що не так. Ще один фактор - якщо у роботодавця є гроші на рекрутингове агентство - значить, не все так погано з фінансами", - підкреслила вона.
За словами експерта, для фахівців у віці краще працює "сарафанне радіо" - колеги чи знайомі зможуть подолати упередження роботодавця - чи підійде такий співробітник. Та й працюється співробітникам з великим життєвим досвідом краще в компанії знайомих або близьких за духом людей.
Студенти, наприклад, можуть знайти свою першу роботу на дошках оголошень в рідному інституті. Або отримати її за знайомством - від однокурсника. Багато моніторять програми стажування для молодих фахівців від відомих роботодавців - на кар'єрних порталах або на сайтах самих роботодавців.
Соцмережі на допомогу
"Сьогодні соцмережі набирають обертів при пошуку роботи, причому як професійні, так і розважальні. У шукачів є можливість знайти керівництво бажаної компанії в соцмережах, познайомитися безпосередньо, налагодити спілкування і презентувати себе, оскільки часто резюме просто не доходить до осіб, які приймають рішення", - зазначає Ганна Толкач.
Останнім часом соцмережі стали надійним помічником як для роботодавців, так і для шукачів. "Наприклад, для студентів і випускників групи Вконтакті з тематикою "Робота для студентів", "Робота для промоутерів, продавців-консультантів" і інші - є криницею вакансій. Є можливість розмістити резюме або просто заявити про бажання знайти роботу-приробіток", - розповідає Тетяна Пашкіна.
Перевагою пошуку роботи в соціальних мережах є - наявність оперативного зворотного зв'язку за спрямованою інформацією, можливість поспілкуватися з відповідальним фахівцем, швидко подивитися, що за компанія пропонує роботу.
Але у цього каналу є і плюси, і мінуси. "Головний мінус для шукачів - рекрутери охоче переглядають профілі шукачів та складають своє враження ще до співбесіди. До речі, після перегляду деяких профілів до співбесіди так і не доходить. Тому варто пам'ятати, що деякі " фото" треба чи не постити зовсім або закривати під надійний замок. І, відповідно, деякі коментарі можуть поставити хрест на бажаній роботі. Тому правило "сім разів відміряй - один раз запостив" якнайкраще застосовне у всіх соцмережах", - зазначає контент-експерт.

www.ubr.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад